Lär känna mig!

Blev tipsad av Caroline på Bokstund om att fylla i en liten get-to-know-me-lista. Så jag snodde helt fräckt listan från hennes blogg och svarade på nästan alla frågor. Svaren kommer här.

Namn: Hanna 🙂

Stjärntecken: Skytte (eller säger man skytt?).

Längd: Mitt pass hävdar att jag är 170 cm lång, men jag är några centimeter kortare än så.

Tre personlighetsdrag: Snäll, lättstressad, rättvis.

SONY DSC

Tre saker jag älskar: Läsa, kolla på skräckfilm, lyssna på musik.

Varför jag startade min blogg: Först mest för att själv hålla koll på vad jag läser och skriver. För att kunna gå tillbaka och se hur jag utvecklas (eller inte). Men nu är det också för att hålla koll på vad andra (bok)bloggare har för sig.

Betydelsen bakom ditt bloggnamn: Jag ville ha något som drog tankarna till läsande och skrivande. Fick en tanke om att jag ville heta något på latin och sökte på Google tills jag hittade vad jag tror är en hyfsat korrekt översättning av ”jag skriver, jag läser”. Snälla säg inget om det är helt fel, det vore så pinsamt (lever hellre i okunskap haha).

Tre rädslor: Spindlar, vissa sociala situationer (har social fobi), att göra fel.

Favoritmat: Just nu sallader i alla dess former! Pinterest används flitigt för att hitta nya spännande kombinationer och recept.

boken-vi-david-nichollsBästa sommarboken: En riktigt ryslig deckare (något av Val McDermid eller Mo Hayder till exempel) eller en lättsam roman med lite allvar i (som Vi av David Nicholls).

Min bästa vän: Min kille (wow så klyschigt, men det är faktiskt sant).

Senaste låten jag lyssnade på: The Bakery med Arctic Monkeys.

Favoritfilm: Går inte att bara välja en, men om jag måste så säger jag Moulin Rouge med Ewan McGregor och Nicole Kidman. Återkommer alltid till den filmen.

Favoritbok: Omöjligt att välja! För några år sedan skulle jag ha sagt Vit Oleander av Janet Fitch, men har inte läst den på ett tag så borde nog göra det och återkomma ifall jag har ändrat mig.

Favoritlåt: 4th of July, Asbury Park (Sandy) av Bruce Springsteen kommer alltid att ha en speciell plats i mitt hjärta.

Favoritdjur: Katter och hundar. Egentligen typ alla katt- och hunddjur. Går inte att välja ju!

Husdjur: Två katter: Eskil och Doodel.

Jag studerar: inte längre. Avslutade min språkkonsultutbildning i juni.

Jag arbetar med: ingenting just nu. Har tagit sommarledigt, men ska snart ut och leta jobb!

2 reaktioner på ”Lär känna mig!

  1. Så kul att lära känna dig bättre! 😄 Äskar också sallader, och särskilt nu på sommaren 😊 Så söta dina katter är! 🐱 Spännande att du läste språkkonsult! I Göteborg? Jag funderade på att gå den och gjorde provet och allt men ångrade mig i sista sekund och valde litteraturvetenskap istället.

    Gilla

    • Tack och tack igen! 😄 Japp, jag läste i Göteborg. Det var en bra och kul utbildning, men det märktes ofta att den var ganska så ny och inte så ”beprövad” om du förstår vad jag menar haha 😛 Litteraturvetenskap verkar så kul, jag läste ju lite av det under lärarprogrammet. Men jag avskräcks lite av klassiker, så har inte vågat mig på att läsa en hel sån kurs liksom … Kanske nån gång i framtiden 😊

      Gillad av 1 person

Lämna en kommentar